onsdag 1 december 2010

Istid.

Trodde aldrig att min bil skulle starta när jag skulle åka från jobbet förut, det är ju trots allt en diesel och det är verkligen helt sjukt kallt ute just nu, men den hostade allt igång. Blev riktigt imponerad, men det dröjer nog inte länge tills den börjar strejka om den här Alaskakylan håller i sej. Uuuu jag vill inte. Funderar allvarligt på att gå i ide. Sitter just nu i soffan, inlindad i tre filtar, men fryser ändå och då är det ändå rätt varmt i vår lägenhet. Det är bara det att jag frös så mycket när jag var ute förut så jag har inte riktigt tinat än. Det var två timmar sen.
Idag är det den 1 december, det innebär att det är en sisådär 4 månader kvar tills det börjar bli lite bättre, lite varmare och lite ljusare. Fyra månader.. det känns som en evighet.
Som tur är har jag och mammsen bestämt oss för att åka iväg till värmen en sväng i februari och det ska verkligen bli helt underbart! :) Jag behöver få komma bort och få lite värme och sol ett tag. Eller allra helst för evigt.
På tal om det så har jag idag avgett ett löfte till mej själv, det här är den sista vintern jag spenderar i Sverige på väldigt, väldigt, vääääldigt länge. Två vintrar på fem år är mer än nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar