tisdag 3 november 2009

To Be Where There's Life

Idag så har jag suttit på en båt i fyra timmar för att ta mej fram och tillbaka till sandnessjön för att kunna göra ett läkarbesök, är inte ölivet underbart så säg ;p Uuu eller inte, det var tur att jag hade jesper med mej så att jag slapp krevera av tristess, han är verkligen en ängel <3
Förutom trippen till byn idag så har det rullat på som vanligt, om man bortser från en riktigt kul händelse, vår sverige resa :)
Det bar av på söndags morgon, jag och jesper försov oss som vanligt, skräll haha men vi hann iaf och tack vare att vi hade fixat allt kvällen innan så fick vi tom med oss allt som vi skulle ha. Förutom oss så blev det bara Jojo som följde med, men det var helt perfekt, vi hade verkligen helt sjukt kul tillsammans och var inte direkt sugna på att åka hem när kvällen närmade sig.. Så vi kom på den brilljanta idén att vi skulle stanna kvar :) Och det var nog den bästa idén vi har haft på länge, vi skrattade, pratade, dansade och drack hela kvällen på en jätte mysig pub som vi hittade i hemavan. Vi var de enda på puben om man bortser från en jätte trevlig bartender (som vi dessutom fick sova över hos) men det gjorde inte så mycket. Vi hade som sagt ruggigt kul och jag tror att vi alla behövde dels det och dels att få komma bort från ön ett tag efter att ha bott så att säga isolerade på Lovund så länge. Så det var minst sagt värt!! :) Inte ens bakfyllan dagen efter kunde få det att kännas ovärt, eller det faktumet att vi var tvungna att gå upp kl 6 på morgonen på måndag för att hinna med färjan tillbaka. Det spelade ingen roll, den kvällen var värt allt :D Det enda jag ångrar var att vi inte hade med en kamera, för det hade utan tvekan blivit helt strålande bilder hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar