fredag 6 november 2009

So Fuck You Then

Du Linnea, du vet att i oktober nu så gjorde du en del övertid? Jag: Ja? Och du vet att det innebär att du får mer i lön?! Jag: Öh ja!! Fast du måste ju samtidigt jobba mycket mer!? Jag: Jag vet, men jag jobbar gärna mycket så det är lugnt. Okej, men vårat mål är att hålla dej nere på månadslön, utan övertid så vi ska försöka att få till det den här månaden. Jag: Okej, nä men var bra för det är nämligen så att jag inte direkt trivs här på ön så här under vintertid och den största anledningen till att jag är kvar är att jag behöver pengarna. Vilket innebär att jag vill jobba så mycket som möjligt eftersom det innebär mer pengar, jag vet inte om du hörde vad jag sa men det är ju som därför jag är här! Dessutom har jag ställt upp en himmla massa ända sedan jag kom hit och jobbat på som en dåre, och det här är vad jag får tillbaka? Ni slutar ge mej övertid och på så vis sänker min lön, hur förväntar ni er att jag ska reagera på det? Suck. Uuu allt det där sista sa jag inte by the way, men jag tänkte det..och jag önskar nästan att jag hade sagt det. Men jag antar att det är lika bra att jag är tyst, ingen bra idé att bli ovän med dom... Men det tar emot..och jag funderar.. kanske jag ska säga ngt ändå? Fast på ett fint sätt, vad tror ni om det? Vi får se vad som sker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar