tisdag 12 april 2011

Working on a dream.

Sitter hemma i soffan och kollar runt på en massa resesidor. Jesper och Kim jobbar men kommer båda två hem om ett par timmar, själv är jag ledig idag. Så idag ska jag nog bara ta det lugnt, hänga här vid datorn och drömma mej bort. Är ju som ni vet lite speciellt att vara här uppe och jag känner att jag behöver ha något annat att fokusera på för att göra tiden här uppe lite lättare, som ett konkret mål. Så jag har nu satt upp ett för mej själv efter mycket funderande fram och tillbaka. Planen när vi åkte upp hit för 2 veckor sen var ju att när vi hade jobbat klart för säsongen så skulle vi åka ut och resa igen, innan skola och annat, men så blir inte fallet. Det är nämligen så att Jesper har blivit erbjuden jobb på Atlantic Styro till hösten, där han jobbade förra gången vi var här och eftersom det handlar om en väldans massa pengar så känner han att han vill ta det, vilket jag förstår. Men jag känner redan nu att jag inte vill vara kvar här efter sommaren eftersom jag vet hur mörkt och trist det blir, dessutom står jag fast vid det där att jag vill och behöver testa på något nytt på jobbfronten. Så jag har bestämt mej, en gång för alla, till hösten SKA jag utbilda mej till reseledare, antingen genom något av de stora bolagen eller genom reseledarskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar