onsdag 12 januari 2011

Race through my mind

Igår var jag och Jesper nere på Idas salong Grym för att fixa till våra kalufser, J klippte sej och jag gjorde hela paketet med klippning, slingning och färgning och det blev verkligen råbra så vi är båda grymt nöjda :)
Efter det var det meningen att jag skulle jobba, men jag var på tok för trött för att orka motivera mej själv till att gå dit så jag ringde in Johanna i stället, som var söt och ställde upp :)
Eftersom det inte blev ngt jobb så ägnade jag kvällen åt att sitta hemma och spana runt på de stora charterbolagens hemsidor för att komma underfund med vilka krav man måste uppfylla för att bli reseledare och vilka bolag som har egna utbildningar och vad de kostar. Jag kom fram till följande, jag uppfyller alla krav yeeey :), alla de större bolagen som ving, apollo och fritidsresor har interna utbildningar, de kostar runt 5000-8000 och de verkar dessutom rätt bra. Så det kanske är ett bättre alternativ ändå.
Synd bara att alla stora bolag redan har gjort sin rekrytering för våren, eftersom jag nu när jag väl har har bestämt mej för att det är det här jag vill göra, helst skulle vilja göra det nu eller på en gång. Det där med tålamod har ju aldrig riktigt varit min starka sida. Men det går ju som sagt inte uuää blev säkert inge ledsen i ögat när jag insåg det :P
Meeen det är inte så mycket att göra åt utan jag får vackert vänta och satsa på att komma in till hösten i stället. Surt, men samtidigt, när jag tänker efter så är det nog ändå liite bra eftersom jag verkligen skulle behöva få ihop en hel kappsäck med pengar först :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar