söndag 2 januari 2011

Året 2010

Så här efter nyår så är det många som gör olika listor med en massa frågor gällande det gångna året..så även jag, tro det el ej ;)
Här kommer ett utdrag

* Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jaa, ridit kamel, testat fiskspa, fått massage av blinda, sett en ko äta sopor, ridit elefant, besökt två av världens sju underverk, matat rockor, simmat med havssköldpaddor, åkt tåg i Indien, riskerat livet i mängder med tuktuks, simmat med hajar, åkt tåg i Kina, klappat apor, besökt ett råttempel, festat loss på full moon party, druckit fishtank och mycket mycket mer :)

* Höll du någon/några av dina nyårslöften?
Ja, de flesta.

* Har du varit sjuk eller skadat dej?
Ja, magsjuk typ 100 ggr, förkyld ett par ggr och och urinvägsinfektion 1 gång. Lyckades dessutom bränna sönder mitt knä på en tuktuk.

* Vilka länder besökte du?
Indien, Malaysia, Indonesien, Kina, Thailand, Vietnam, Kambodja, Singapore, Skottland.

* Vilket/vilka datum kommer du alltid att minnas?
Jag har ruggigt svårt för att komma ihåg datum, men hela Asien-resan var en upplevelse för livet, speciellt första tiden i Indien, mitt och Jespers ett-års firande på Gili Meno och dagarna på Kho Tao.

* Gjorde någon dej riktigt glad?
Jesper, Anna, Kim, Richard, Ida och min underbara familj.

* Var du gladare eller ledsnare jämfört med förra året?
Jag har nog varit lika glad det här året som jag var förra :)

* Vem/vilka saknade du?
Marica, Morgan och Daniel

* Ditt bästa minne?
Dagen vi besökte Taj Mahal, tiden i Goa, Gili Meno, Koh Tao, dagen på Kinesiska muren, surfningen i Indonesien, när jag och älsklingen snorklade med havssköldpaddor, elefantturen, alla sommarens utgångar tillsammans med Anna och Ida, resan till Glasgow...

* Vad gjorde du på din födelsedag?
På dagen åkte jag tåg i Indien från Agra till Veranassi tillsammans med Anna och Jesper ätandes choklad, och på kvällen åkte vi båt på floden Ganges och åt middag på en japansk restaurang.

* De bästa nya människorna du träffat?
De flesta av mina kolleger på Alfies :)

* Vad fick dej att må bra?
Mina vänner, Jesper, sol, värme, stränder, resan, min familj, alla upplevelser, sommaren.

* Vad spenderade du mest pengar på?
Resan och mej själv.

* Största misstaget?
Jag vet inte.. jag tror att jag för första året någonsin inte har gjort något direkt misstag, visst finns det saker jag skulle ha kunnat gjort annorlunda men det finns ändå inget som jag direkt ångrar. Skön känsla.

* Blev du kär?
Jaa, eller.. jag blev kär 2009 och är det fortfarande :)

* Bästa köpet?
Alla prylar jag och Jesper köpte med oss från Asien och som vi nu har lite varstans i våran lägenhet :)

* Finns det något som skulle ha kunnat gjort ditt år 2010 ännu bättre?
En frisk mage ;P och en miljonvinst på lotto ;)

Såå.. det var det. 2010 har enligt mej varit ett riktigt bra år. Jag har gjort en av mina livs resor tillsammans med två av de underbaraste människorna som finns, jag har upplevt helt otroliga saker och tagit mej till fantastiska platser. Jag har dessutom flyttat in med min drömprins, fått tillbaka en kär vän och haft en riktig toppen sommar.
Jag hoppas nu att 2011 blir minst lika bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar