onsdag 21 juli 2010

Holding my breath

Jag har nu sökt 7 jobb i Oslo, mest som servitris och receptionist och det vore ju underbart om jag kunde få någon av dom. För just nu ser inte direkt arbetsmarknaden i Norge sådär jätte lovande ut eftersom det är väldigt ont om jobb, men det är bara att hoppas på att det löser sej ändå. Fast.. det är nog en väldans tur att jag har så mycket erfarenhet som jag har och att den dessutom sticker ut i och med att jag har jobbat mycket utomlands för jag tror att konkurrensen är hård. Vid den här tiden förra året så låg det ute hur många jobb som helst men nu finns det nästan inga. Surt, men vad gör man.. det är bara att söka på det som ändå finns och hålla tummarna för att man får ngt..

Annars då, just nu är jag inne i en sån där jobbperiod där jag jobbar typ jämt, inte helt kul men det blir nice när lönen kommer och till veckan få jag iaf en välbehövlig paus för då jobbar jag bara en dag, ska bli riktigt skönt :)
I morgon så ska jag på Rix Fm festivalen i Karlstad med min brorsdotter Freja och förhoppningsvis Jesper. Erik Grönwall kommer och spelar och det är Frejas stora favorit så jag tror att det kan bli kul :) Efteråt ska hon dessutom sova över hos oss för första gången, himmla mysigt :)

Jag lägger upp ett "jättesnyggt" kort på mej när jag försöker se ut som en Avatar och jaa, jag vet jag inte lyckades helt med den liknelsen, men kortet säger nog ändå allt om hur jag känner mej just nu :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar