tisdag 4 maj 2010

Sol, bad, full moon, eldhopprep, snorkling, paradis, magsjuka, och fattiga planbocker

Okeej, da var det da dags igen, lange sen nu.. Shit jag ar verkligen inge bra pa det har med att uppdatera bloggen meeen det hander ju anda av och till att jag gor det, och bara det ar ju anda ratt imponerande eller kanske inte men jag kanner mej iaf valdigt nojd med mej sjalv efter att jag har gjort det :) Och det ar ju faktiskt kul nar jag val kommer igang :)
Jaaa da ska vi se, sist jag skrev sa var vi Hua Hin och dar stannade vi i 3 dagar och det var val fint och bra och sa men valdigt dyrt och pa tok for turistigt, sa helt klart inte vart favorit stalle, men som sagt and helt okej. Efter Hua Hin bar det sen ivag till Phi Pih och dar var det inte direkt mindre turistigt, men vi hade iaf tur och lyckades hitta en nice bungalow lite vid sidan av allt stahej. Meen det var ratt dyrt, bade boendet och allt annat, ratt sa surt meen da vi stannade bara dar 3 natter och hade anda ratt kul. Vi motte upp med nagar som vi traffade i Kuala Lumpur och gick ut for att festa med dom pa Full Moon och det var verkligen riktigt kul, om an ngt galet ;) Vi drack ngt som hette buckets, och det var som en liten hink fylld med vodka och sprite eller rom och cola haha kanske inte det godaste, men dom delade ut dom gratis pa en del av barerna och gratis ar ju gott ;P Haha gissa om vi blev ratt fulla...;P och gissa om vi madde pyton dagen efter.. men kul hade vi :P Jag tror dock att Jesper angrade sitt plotsliga infall av att hoppa eldhopprep dagen efter nar han vaknade med en massa brannsar..hehe jaja sa kan det ga :P
Efter Phi Phi sa akte vi sen till Koh Tao och har ar vi fortfarande kvar. Vi har varit har i 4 dagar nu och kommer antagligen att stanna 2 dagar till och jag sager bara, om ni vill aka till Thailand sa ak hit!! Vi bor lite utanfor ons by pa en strand som ar nastan helt ode, det finns bara 3 guesthouse och 2 restauranger och eftersom det ar lagsasong sa ar guesthousen knapp halvfulla vilket gor att stranden ar typ folktom, heeelt underbart :) Vi bor i en liten bungalow ca 50 meter fran the beach, som by the way ar helt kritvit med klarblatt hav, och njuter hela dagarna i solen LOVELLY :) Dessutom kan man ga direkt fran stranden ner i vattnet och snorkla i reven, dar det finns en massa olika fiskar och revhajar, ratt coolt, vi sag en harom dagen som var over metern :) Minst sagt nice och gissa om jag trivs!!! Aaa jag skulle kunna stanna har en evighet ;) Meeen det gar ju tyvarr inte sa om 2 dagar ska vi aka harifran till en nationlapark for att trekka lite i djungeln och rida elefanter, vilket iofs ocksa lar bli kul ;)
Annars da?! Jag skrev forra gangen att jag trodde att ja skulle alska Thailand meeen det gor jag val inte direkt, eller jag alskar Koh Tao, men resten vette fan alltsa.. stallen som Hua Hin och Phi Phi ar verkligen inte min kopp te, som sagt pa tok for turistigt och det verkar tyvarr vara fallet pa manga stallen i Thailand, man maste verkligen leta for att hitta stallen som har i Koh Tao, men om man lyckas hitta dom sa ar det underbart. Men tyvarr sa verkar det bli svarare och svarare att gora det i och med att turismen har blomstrar och det ar synd for Thailand ar verkligen fint pa manga stallen, men nu ocksa valdigt forstort...svar balansgang det dar antar jag..
En en annan sak som jag blev besviken pa nar jag kom hit var att allt ar sa sjukt dyrt!! Seriost!! alla sager att Thailand ska vara sa billigt och det ar det val kanske pa vissa stallen, om du jamfor med Sverige, men om du jamfor med lander som Indonesien, Kina och Indien da ar det fan DYRT!! Vilket varan budget inte helt var beredd pa..lite drygt eftersom det har lett till att vi inte har kunnat gjort en massa aktiviteter, men men vi har ju i stallet njutit av sol och bad och det ar ju inte heller helt fel speciellt inte om man ar pa ett stalle som Koh Tao :)
Hmmm..mer da, ja jag ar magsjuk, IGEN och den har gangen sa har det inte gatt over av sej sjalv sa efter att ha varit dalig i 5 dagar pillade jag igar ivag mej sjalv till sjukhuste sa att jag fick traffa en doktor. Han sa att jag hade infektion i magen och gav mej antibiotika, smartstillande, vatskeersattande och ngt pulver for att stabilisera magen sa nu javlar borde jag val bli bra :P Ratt trott pa att vara sjuk, meen samtidigt det finns samre stallen att vara sjuk pa ;P
Aaaa jaja, nu en kul grej, det ar bara jag och jesper som reser tillsammans nu, Anna akte till ostra Thailand nar vi akte langre soderut efter Hua Hin och nu ar hon i Kambodja och traffar ngn snubbe som hon motte i Kina hehe ;P Vi ska traffa henne igen den 12 sa fortfarande ett tag kvar och jag maste erkanna att det ar skont! Eller ja missforsta mej ratt nu, jag alskar Anna men det ar skont att fa lite egentid med Jesper, som par behover man det ibland sa det passade oss alldeles utmark att hon bestamde sej for att ga och bli betuttad ;)

Jaaa meeen det var nog allt for nu tror jag, skulle tippa pa att det ar dags for middag nu, vilket ar ett noje for maten har i Thailand ar verkligen grymt god!!! :)

Ta hand om er!! PUSS & KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar