fredag 23 april 2010

Finally back in the heat again :)

Helluuu fran varmen, som jag nu ar tillbaka i, gissa om jag ar nojd :) Seriost heeelt underbart!! :) Och sa sjukt skont att aka ifran Kina :P Som utan tvekan inte var helt kul att va i alla ganger, meeen nu har jag iaf varit dar och ar nog darmed lite coolare an jag var innan hehe :p Fast det lar droja innan jag aker dit igen, om jag ens kommer att aka dit igen, just nu kan jag inte pasta att jag ar sarskilt sugen :P Men man vet ju aldrig.. ;P
Iaf forra gangen jag skrev sa var vi i Xi'an och dar var vi da och kollade pa Terracotta armen, som var helt enorm med 8000 soldater och ruggigt cool. Meen det var typ 2 grader varmt och sno pa backen!! ..sa det var sjukt kallt, vilket gjorde att vi bara var dar en snabbis, fast det var bra anda.
Efter 2 natter i Xi'an akte vi sen vidare till Shanghai, som jag maste erkanna att jag faktiskt gillade, det fanns valdigt mycket att se, fler folk kunde engelska och staden i sej var valdigt fin. Forsta dagen dar sa var vi ute och vandrade langs ngt som heter The bund och det var verkligen jatte mysigt :) Dagen efter det akte vi och kollade pa... Formel 1!! och trots att jag inte ens egentligen tycker att sant ar speciellt kul sa maste jag erkanna att det var ratt coolt :) Vi akte dit tillsammans med en gammal arbetskompis till mej fran Australien som bor i Shanghai nu och hade en riktigt bra dag :) Fast jag maste nog erkanna att jag tyckte att det var mer kul att traffa Sandy, som min kompis heter, an att kolla pa Formel 1, men det var som sagt anda riktigt cool och Jesper var som ett litet barn pa julafton :)
Dagen efter gick vi pa zoo en svang, men det var inte sa kul eftersom djuren inte hade det sa bra sa jag blev mest ledsen av att va dar :(, innan vi tog nattaget till Beijing. Dar vi sen bara tog det lugnt en dag, gick pa bio och chillade innan vi dagen efter flog till Thailand. Yeeey!! :)
Det ar som sagt helt lovelly att vara tillbaka i varmen igen, om an ngt drygt att va i Thailand nar det ar sa mycket harj har, men sa lange man haller sej borta fran Bangkok sa ska det iaf inte vara nagon fara. Fast vi markte inte av nagra oroligheter nar vi var dar heller, men vi stannade bara en natt efter att vi hade landat i forrgar. Nu har tydligen laget eskalerat igen och igar bomade de ett par stationer i Bangkok sa nu avrader de svenskar fran att ga ut. Lite otackt.. men vi har bestamt att om det sprider sej till andra delar av Thailand sa aker vi harifran!
Annars da?? Nar vi lamnade Bangkok igar sa bestamde vi oss for att aka till en lite kuststad som heter Hua Hin sa har ar vi nu, och har ar det verkligen jatte fint :) Idag har vi spenderat dagen pa stranden, skoont! och i kvall ska vi nog ga pa en marknad och shoppa lite, sen ska jag ga och fa 2 timmars massage, vilket inte ska bli helt dumt :) Jag tror, seriost, att jag kommer att alska Thailand! :)

Naaa, nu ska jag ga och ata en bit mat innan jag gar los pa markanden :)
Puss Puss

2 kommentarer:

  1. Klart som fan att du kommer att älska thailand :) its my country för fääen.. :P

    SvaraRadera
  2. ååå, jag vill jag vill med!!! ;) nån gång ska vi också dit... du, vet ungefär då.. ;) njut, sola och kosa dej en släng åt mej också! Kram!

    SvaraRadera