måndag 17 maj 2010

Rollercoasting

Jomen visst sorrni da var det kort igen! Jag hann vara frisk i 3 dagar, inte mer!! Uuu nu tycker jag seriost att varlden ar lite val orattvis mot mej :P Det borjade med att jag blev tvungen att springa och pissa var femte minut och efter det gick det bara utfor..tillslut sa trodde jag seriost att jag skulle krevera varje gang jag gick pa toa for att det gjorde sa ont.. meen det var anda overlevnadsbart tills det borjade gora sjukt ont i magen ocksa.. SUCK!! Det har var samma dag som vi var ivag for att se Angkor Wat och Angkor Thom sa det var inte helt kul.. Meeen eftersom jag ar en av de stoningaste personer jag kanner sa vagarde jag ju sa klart att aka hem sa vi gjorde klart bada templen, trors smartan, innan jag till slut gick med pa att aka darifran.
Val tillbaka pa hotelt hoppades jag pa att det skulle bli battre om jag bara fick lagga mej ner och vila lite, men inte da, det blev bara varre och varre och nar jag till slut hade sa ont i magen att jag inte kunde sta raklang an mindre ga sa gick jag med pa att bli kord till sjukhuset. Val dar sa la dom mej i en sang och tog en massa prover, dar de kom fram till att jag hade ett valdigt hogt antal med vita blodkroppar i blodet och darmed en kraftig infektion (no shit einstein!) och att jag dessutom var valdigt uttorkad. De ville lagga in mej for natten, vilket val lat som en okej ide, tills jag fick reda pa vad det kostade, da bestamde jag mej for att aka hem. Sjukhuset som jag var pa var namligen ett inernationelt privatsjukhus, vilket ju var bra for att jag kunde kanna mej trygg, men jaklar vad dyrt det var! Sa att stanna kvar kandes inte som ett alternativ sa de fick i stallet skicka med mej 2 antibiotikakurer (en for maginfektion och en for urinvagsinfektion, for jag hade tydligen det ocksa ;p) smartstillande och en massa vatskeersattning. Mina timmar pa sjukhuset, udersokningen och alla mediciner landade pa 300 US! Sa inte helt billigt, men det vart for nu jaklar ar jag frisk igen och jag hoppas verkligen att det haller i sej ett tag, for jag vill INTE bli sjuk igen! Jag tycker att jag har fatt min del nu! Sa hall alla era tummar och tar for att jag nu klarar mej tills jag kommer hem, tack! :)
Jaaa men annars da? Min tid i Siem Reap blev som ni nog forstar inte direkt som jag hade tankt mej.. dagen efter sjukan sa gjorde vi absolut ingenting for att jag var pa tok for sliten ;p Men dagen efter det akte vi faktiskt ivag och kollade pa en del temple runt omkring Angkor, vilket var riktigt nice och aven om jag var trott sa funkade det just for att vi tog det i etapper. Vi tog ett tempel pa morgonen, (det som ar med i Tomb Raider med overvuxna trad, hemskt coolt :) och sen resten pa eftermiddagen vilket var perfekt for de lag en bit isar sa jag kund vila i tuktuken ;P
Fast jag maste erkanna att det kandes lite surt att vi inte fick 3 hela dagar, men det kommer fler tag, dessutom sa hann vi med alla dom storsta och coolaste sa jag var ratt nojda anda :) Bilder kommer pa fejjan snart :)
Seeen da, efter Siem Reap sa akte vi vidare till Phnom Penh for att traffa Anna en svang, vilket var himmla kul aven om vi bara hann med att traffa henne samma kvall som vi akte dit, men men, det ar tur att vi ses snart igen :) Narmare bestamt den 30 maj da vi mots upp i Vietnam och fan ta henne om hon inte ar dar! ;) Hehe
Iaf, dagen efter vi traffade Anna (igar) sa akte vi vidare ner till Sihanoukville, som ar en kuststad i Kambodja, sa har ar vi nu. Vi har dock inte hunnit med att gora sa mycket an, men det kommer. Stallet verkar iaf helt okej, det ar dock inte sadar pictureperfect som det har varit pa manga andra stallen men det duger ;P De gar att sola, bada och snorkla sa jag ar nojd :) Dessutom gar det tydligen att aka ut till kringliggande oar som ska vara sa dar yvkortsfina sa jag tror att det bli bra det har :) Vi kommer antagligen att stanna har i 5-6 natter, beroende pa lite hur lange Jesper star ut, han ar inte en sandar sol och bad dyrkare som jag ar, men jag hoppas pa att vi kan stanna har laaange. Inte for att det ar det perfekta stallet utan for att det har det som jag kanner att jag behover just nu, en massa mojlighter till att chilla och vila. Ohh jaaa :)

Meeen nu far ni ursakta mej for nu ska jag ga och strypa den engelska tjejen som sitter pa samma internettcafe som jag for hon ar sa hoglujd sa det ar helt sjuk. Dessutom sa maste hon vara dum i huvudet for ALLA har inne sitter och ger henne onda ogat men hon fattar liksom inte, herregud jag borde nasta spela in henne sa att ni forstar :P
PUSS & KRAM

P.s jag har varldens underbaraste pojkvan! ;) var bara tvungen att saga det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar