tisdag 11 maj 2010

Me, myself and my life

Jo men visst... 38 graders varme och varldens huvudvark ar det inte underbart sa sag.. uuu inte helt kul, men jag hoppas pa att det gar over snart!! Ar iaf inte magsjuk langre och tur ar val det for det pa det har nu hade blivit jamt liiite jobbigt! Det rakte liksom att det tog 8 dagar och en hel antibiotika kur innan det gick over :P Meen om man ser positivt pa det, och det ska man val alltid forsoka gor med allt el? sa borjar jag bli ratt sa smal.. alla turer av magsjuka har liksom gjort sitt om man sager sa speciellt i kombination med varmen och att jag anda ror en hel del pa mej. Men jag vette fan alltsa, hellre frisk och glad an sjuk och smal om du fragar mej hehe :P
Jaaa men annars da, sist jag skrev sa var vi i Koh Tao och det var verkligen paradiset pa jorden, sa sjukt fint och hel mysigt :) Men efter att ha spenderat 6 dagar dar kande vi att det var dags att aka vidare, sa vi satte oss pa en farja och sen en nattbuss for att ta oss till Pak Chong och Kaho Yai national park. Val dar sa lyckades vi hitta ett jatte mysigt och billigt stalle att bo pa sa vi bestamde oss for att stanna dar i 3 natter.
Dagen efter att vi kom dit sa akte vi ivag pa elefantridning och det var verkligen hur kul som helst. Vi fick en 18 ar gammal elefant som hette Cherry och hon var seriost helt enorm, men valdigt snall. Forst sa satt vi pa hennes rygg pa nagot som sag ut som en bank men sen fick vi i tur och ordning sitta pa hennes hals, vilket var himmla kul :) Men hon var lite stickig och slog mej hela tiden med oronen och hon sprutade bade lera och vatten pa oss, meen det var det vart och som sagt, det var ju KUL :)
Efter varan tur pa Cherry sa akte vi tillbaka till hotellet for att ga till grannens fiskspa och det var en upplevelse kan jag lova! Det hela gar till sa att de har som ett akvarium med en viss typ av fiskar (vet ej vilka) som du satter ner dina fotter i och da ater fiskarna upp den doda huden som finns pa dom. Det ar tydligen en jatte stor grej i Asien och jag forstar varfor for fotterna sag verkligen mycket battre ut nar vi var klara meeen shit vad skumt det kandes! Lite svart att beskriva men det kandes ungefar som det gor nar fotterna har rakat somna pa en och man forsoker att skaka dom till liv igen, fast det kittlas mer :P Liiite wierd men som sagt det funkade!! :P Jesper fotter sag ut som varsta hobofeetsen innan men efter att fiskarna hade kakat lite pa honom sa sag dom ut som nya :) Hihi
Dagen efter sen sa tankte vi att vi skulle aka till nationalparken och gora lite trekking, men vi andrade oss nar vi kom fram till vad det skulle kosta. Lite trist eftersom vi valdigt garna ville gora den, men priset gjorde att vi inte hade sa mycket till val, vi hade helt enkelt inte rad, sa det far bli en annan gang i stallet.
Sa eftersom det blev lite andrade planer sa bestamde vi oss for att aka in till stan for att ga pa en marknad som de har dar varje kvall och det var faktiskt riktigt mysigt om an ngt dyrt sa vi kopte bara en t-shirt var och en massa snacks, riktigt smasken ;)
Sen var det da dags att dra vidare igen, dan har gangen till Kambodja. Eftersom vi ar ratt trotta pa att gora langresor nu efter att ha rest ett tag sa bestamde vi oss for att dela upp resan sa vi akte i forrgar men kom inte fram foran idag. Sa nu ar vi da i Siem Reap och har ar det verkligen heelt sinnesjukt varmt!!! Jag vet att jag har skrivet det ett x antal ganger om ett x antal stallen, men det har tar seriost priset!! Man svettas som en gris aven om man sitter helt still i skuggan!! och det har jag inte gjort ngn annan stans sa da ska ni veta att det ar varmt :P Men da jag fixar nog det har ocksa jaaahaa da, fast de 3 kommande dagarna sa ska vi trekka runt Angkor Wat sa det lar nog inte bli utan att man far lida lite :P Meeen trots det sa ar livet pa en pinne nu maste jag saga! :) Jag verkligen alskar att resa och jag tror seriost att det har ar mitt sa kallade kall har i livet, aka runt och upptacka varlden ;) Men ni behover inte vara oroliga, jag star fast for det jag har sagt, nar jag kommer hem i juni sa kommer jag att vara hemma ett tag, jag lovar! ;)

Naa nu ni mina kara vanner ska jag och min alskling forsoka att ladda upp lite bilder pa fejjan, check them out om vi lyckas!! :) PUSS

P.s Pratade med Kim forut och blev glad i hela sjalen nar jag horde att det har lost sej for henne! :) Gott gumman!! :)

1 kommentar: