torsdag 27 maj 2010

Pepparkejkegirl :)

Jag ar frisk!!!! Helt frisk ocksa! Yeeeeey!! me like :) Det tog sin lilla tid och det kravdes ett till sjukhus besok, men nu antligen!! Jeeepp!
Hihi annars da? Sist jag skrev sa var vi i Sihanoukville, som visade sej vara himmla nice, vi stannade dar i 6 natter och jag spenderade i princip varje dag pa stranden liggandes pa en solstol, inte helt fel men for att vara helt arlig sa var det ocksa allt jag hade energin till att gora ;P Men da, jag blev iaf brun som en pepperkajke ;) nu aterstar bara problemet att keep it tills jag kommer hem.. kan kanske bli lite svart eftersom regnperioden borjar har nu, saaa den dar solen kommer vi antagligen inte att se sa mycket av meeen samtidigt, det kan ju inte regna 2 veckor i strack, eller??? Hoppas inte det :P Jag ska dansa soldansen och hoppas pa att de dar upp ser mej, hall tummarna for att det funkar ;)
Efter Sihanoukville sen sa akte vi vidare till Phnom Phen dar vi stannade i 3 natter. Forsta dagen dar gjorde vi inte sa mycket mer an att ta det vaaaldigt lugnt men andra dagen sa akte vi ivag till Killing Field och S 21 for att lara oss mer om vad som hande med Khamer befolkingen under Pol Pot regimen. Vi visste redan en hel del innan vi akte dit, men det var anda fruktansvart att se, for Pol Pot var ingen snall man, na han var nog djavulen sjalv. Uuu vi borjade med att forst aka till Killing Field, som ar ett stort grasomrade dit man tog mannsikor, man, kvinnor och barn for att ta kal pa dom. Vi fick forklarat for oss hur de gick tillvaga nar de gjorde det och det var verkligen hemskt!! Jag mar illa bara jag tanker pa det for det ar verkligen helt omansligt och jag har ingen lust att ga in pa det mer men googla det och las och ni kommer att forsta! Googla aven S 21 som var vart nasta stopp. Kort beskrivet sa ar det ett fangelse dar man sparrade in och torterade mannsikor pa de mest fruktansvarda vis. Nar vi var dar sa hade de satt upp olika malningar som beskrev hur det gick till och det var ngt av det varsta jag har sett! Ingen trevlig syn, och det var verkligen jobbigt att va dar, men samtidigt sa var det valdigt larorikt och jag tror att trots att det ar hemskt att aka ivag och kolla pa stallen som de har sa ar det anda nyttigt for att man lar sej om mannsikors lidande och far en forstaelse for det som man inte far lika latt om man "bara" laser om handelserna i bocker. jaaa...
Meen nog om det nu kanner jag.. och over till ngt helt annat, som.. att Jespers kompis Linus kommer hit i morgon. Jag har bara traffat honom ett par ganger, men han verkar shyst och han har varit kompis med Jesper i en hel evighet sa det blir nog bra :) Sen moter vi ju upp Anna den 30 i Dalat ocksa, vilket jag tycker ska bli annu roligara ;) Jag saknar henne och det var verkligen jatte lange sen vi splittade pa oss nu ju sa det ska bli grymt kul att resa tillsammans igen, speciellt eftersom vi snart ska hem. Jaaa :)
Ahhh just det, det kanske jag ska namna ocksa, vart jag ar nu och det ar Ho Chi Minh, i Vietnam sa vi har alltsa bytt land, igen ;p Sista landet nu, ahhh helt sjuuukt!!! Ohh ja, men jag tror att det ar ett bra sista stopp pa resan och om inte annat sa far vi val se till att det blir det, vilket inte borde bli nagra storre problem ;)

Naaa nu ni ska jag ga och nanna kudden tillsammans med min alskling ;)
Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar