lördag 16 januari 2010

In your face

En liten uppdatering sa har pa en lordags kvall. Jag skulle vilja vara ute och festa lite nu kanner jag, men for tillfallet befinner vi oss i Jodhpur och det ar inte direkt varldens feststalle, inte resten av Indien heller for den delen om man bortser fran stallen som Goa ahhh jag langtar dit!! Men inte bara for att det ska bli kul att slappa loss lite utan for att det ska bli valdigt skont att andas och ta det lugnt (pa en strand:) ett tag, for det blir det inte mycket av nu direkt. Och missforsta mej ratt nu, det ar kul men jag behover andas lite och nar vi val kommer till Goa om 2 veckor sa lar det behovas annu mer, for Indien ar INTENSIVT. Om jag bara fick ett ord att beskriva det har landet med sa ar det utan tvekan det, ett annat satt att beskriva det skulle vara att Indien ar in your face, fast inte landet i sig kanske utan mest indierna, antingen for att de vill salja olika saker eller for att de ar vaaldigt nyfikna, och det ar val egentligen kul att de ar, men nar det for 10:e gangen pa en dag kommer fram en indier och tar kort pa dej for att du ar vit sa blir man ratt sa lett..speciellt om det samtidigt star 100 indier och stirrar pa dej.. Men jag antar att det ar en del av charmen el ngt :p Iaf sa har jag kommit fram till att jag har en viss hatkarlek till det har landet. For jag alskar att det ar sa speciellt, att folk ar sa oppna, att allt ar sa billigt, att det ar varmt, att det ar otroligt vackert pa manga hall med helt otrolia bygnader och den unika charm som anda finns har. Men samtidigt sa har jag svart for att man blir stirrad pa hela tiden, att alla hela tiden ar pa mej och vill salja saker, att ingenting riktigt fungerar som det ska, att maten ofta smakar daligt for att ravarora ar kassa och att det ar sa sjukt skitigt och fattigt. Jag vet inte riktigt hur jag ska forklara det for det ar sa annorlunda allt som jag ar van vid..och ibland blir det lite svart att greppa. Men jag antar att jag vanjer mej och kommer in i det om ett tag..
Annars da, vi ar som sagt i Jodhpur for tillfallet och det ar faktiskt en ratt fin stad, om man bortser fran allt skrap som ligger overallt vill saga :P Idag har vi varit och kikat pa stadens fort och det var valdigt fint och ratt maktigt. Sen var vi och kollade pa ett palats som var som en liten oas dar det liksom rade ett visst lugnt, efterat fick jag reda pa att de brukade branna lik dar forr..kanske var darfor.. Huja efter det akte vi till en affar som hade typ allt och kopte varldens finaste sangoverkast, rott typiskt indiskt med en massa speglar pa, plus ett vitt med elefanter och grejer pa, gooor fint :) Vi kopte aven kuddoverdrag samt en shiva och en prynadselefant som jag blev helt kar i. Det ar namligen sa att jag och Jesper har bestamt oss for att flytta ihop i en lagenhet i Karlstad nar vi kommer tillbaka, det ni, nu jaklar ska aven jag bli vuxen haha, vilket innebar att vi behover en hel del grejer sa vi tankte passa pa att handla en massa under varan resa, lite fran varje land sa ;) Fast jag hadlar iofs lite annat ocksa, jag och Anna var ute pa markand harom dagen och jag kopte 2 par byxor, 1 vaska, 1 sjal, 1 par skor och 2 armband, men det kosta bara 250 kr sa det var ju som hittat. Pa tal om det, i Indien galler det att kunna pruta, vilket jag borjar bli ratt haj pa och dessutom ar det kul! :)
Jag ska beratta mer om hur det gar till, men nuuu ar det dags for sangen. Puss

2 kommentarer:

  1. Hej ni glada, skriv inte att du blir rånad - du vet pappa sätter kaffet i vrångstrupen. Jag hinner inte förklara innan han bleknar.... Du känner väl din far......;)
    I alla fall så är det roligt att du skriver och vi läser med stor iver.
    Hälsa Jesper och Anna Kram från Pappa och Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ojoj jag tankte inte pa det, stackars pappsen, men det var ju ingen fara ;)
    Kul!! :) Jag ska forsoka att skriva sa mkt som mojligt :) Kramar

    SvaraRadera