onsdag 13 januari 2010

Amazing India!!!

Okej, sa idag ar det alltsa den 13 januari och vi har nu varit i Indien 6 dagar och har redan hunnit med en hel del. Sa for att fa med allt borjar jag fran borjan. Vi landade i Delhi trotta och utslitna efter en lang flygtur med mycket forseningar for att direkt kastas in i Dehlis minst sagt hektiska miljo. Vi var da alla ratt forvirrade och jag tror att vi alla stallde oss fragan, vad fan gor vi har? Men efter att ha fatt lite valbehovlig somn tillsammans med lite god curry kandes det redan mycket battre och vi gav oss ut pa en liten stadstur for att kolla in ett tempel. Dagen darpa fortsatte turen och vi akte ivag for att kolla pa en park tillagnad Gandhi och hans familj for att darefter kolla pa en Moske och ga pa markand. Efter det sa var vi nog redan ratt trotta pa Dehli, just for att det ar sa stort och otroligt intensivt sa vi bestamde oss for att resa vidare. Genom hotellet som vi bodde pa lyckades vi fa tag pa en driver som kunde kora oss runt i Indien i 19 dagar for 350 kr/dagen sa vi slog till och dagen darpa bar det av till Bikaner. Val dar bodde vi pa varldens skabbigaste hotell, men det var vaaaaldigt billigt :P och besokte ett tempel med 2000 rattor och det kan man lugnt saga var en upplevelse. Rattorna sprang over fotterna pa oss dar vi gick runt i bara sockarna i rattskit (man far inte ha skor pa sig i templen) samtidigt som indier gick runt och bad. Det ar namligen sa att de tror att de gamla som dor i Bikaner aterfods som rattor i just det templet, lite konstigt for oss och ratt ackligt med alla rattor men samtidigt valdigt coolt.
Efter Bikaner gav vi oss ivag till Khuri for att rida cameler i oknen och det maste jag saga var nagot av det haftigaste jag har varit med om. Vi gav oss ivag vid halv 4 tiden pa em for att rida till solnedgangen da vi hoppade av camelerna och satte oss for att njuta av utsikten. Nar solen val var nere sa red vi tillbaka till var lilla pytteby mitt i oknen dar vi sedan stannade over natten, riktigt kul :)
Dagen efter, alltsa igar, akte vi sen vidare till Jaisalmer for att kolla pa fortet har, eller det var iaf meningen, men bade Jesper och Anna blev sjuka den ena varre an den andra sa vi tog en lugn dag pa hotellet i stallet.
Nu ar vi da alltsa framme vid dagens datum och idag har jag blivit ranad!! Eller det har jag val egentligen inte, men jag blev typ tvingad till att kopa 2 silverhalsband for en sjukt massa rupier, de kan verkligen vara valdigt pastridiga i det har landet. Fast om jag ska vara helt arlig sa var det val kanske inte jatte dyrt och det var ju anda valdigt fint, men anda :p Forutom det sa har jag och Anna varit runt i fortet har och kollat pa tre tempel, hon ar forresten pa battringsvagen likasa Jesper aven om han fortfarande inte ar helt okej, jag sager bara, at INTE kyckling i Indien!!
I morgon bar det av till Jodhpur for att kolla pa ytterligare ett fort och sakert en massa mer tempel, det finns som en del i Indien :p som forovrigt ar valdigt speciellt men helt underbart :) trots att det ar smutsigt och valdigt fattigt, men man far liksom bortse fran det.
Na nu ska jag ta och fora over lite pengar men jag forsoker att skriva snart igen :) Puss pa er :)

2 kommentarer:

  1. skriv mer :) Följer din blogg febrilt nu när du är där borti i den varmaste värmen :P

    SvaraRadera
  2. Kul :) Jag ska forsoka att skriva sa mkt som mojligt :) Puss pa dej

    SvaraRadera