måndag 13 juli 2009

Sweden rocks in summer time but when the winter comes I'm gone

Snacka om bloggtorka...eller det kan man väl kanske egentligen inte kalla det för det har mest handlat om tidsbrist.. när det har hänt en hel massa saker som jag skulle ha kunnat skriva om, men jag har inte riktigt haft tid..
Så..vad har då hänt..veckan efter kusten jobbade jag varannan dag hos jocke, och därimellan försökte jag att hinna med att träffa både familjen, vännerna och pojkvännen.. var b.la nere i bengtsfors på en festival med ruggigt dålig musik, för att festa lite med min älskade vän kim :) Det var kul ända fram till att en viss cimzan blev så full att vi var tvungna att lifta med polisen hem..men då shit happens right ;p
Efter den helgen kom nästa och mammas 50-års dag, som så klart skulle firas :) Jag och mormor anmälde oss som hennes personliga slavar för att tillsammans med min underbara pojkvän och en av mammas kompisar Gunilla göra ett storslaget kalas som blev mycket lyckat :)
Samma helg var jag även ute med my lovelly anna och festade på Bmb tillsammans med några gammla gubbar haha..lång historia men jag kan säga att jag inte hade speciellt mycket med den att göra utan det var mest anna som fick stå för den myyyycket gammla storyn ;) Iaf så var det riktigt trevligt och Bmb var till min stora förvåning riktigt kul så det är helt klart mitt nya "gå ut på" ställe i stan :)

Sen var det då äntligen dags för semester..och planen för den var att åka ner till hultsfred för att gå på festivalen..men så blev inte riktigt fallet..på grund av krossade fingrar och spöregn bestämde vi (jag och jesper) oss för att gör ngt annat i stället. Frågan var ju då bara vad..inte ett helt lätt beslut eftersom det var bådas enda semestervecka på hela sommaren..men vi kom iaf fram till att vi skulle åka efter solen..så vi satte oss framför yr.no, kollade väderleksrapporten, och hamnade i Halmstad!! :) Eller rättare sagt 1,5 mil utanför på en camping i haverdal, med ett tält i tre dagar, helt underbart :) Vi kom snabbt fram till att campingen var riktigt mysig och att Halmstad är en grymt trevlig stad, till och med så nice att vi skulle kunna tänka oss att flytta dit en vacker dag, det ni ;) Tiden där spenderade vi med att strosa runt i staden, äta go mat, gå på bio och bara mysa, riktigt skönt :)
Efter Halmstad åkte vi till Göteborg för att spendera två nätter på hotell, slappa ännu mer och gå på Liseberg :) Det var inte helt fel, hotellt var minst sagt shyst och Liseberg var grymt kul, trots att vi fastnade på slutet när vi skulle åka flumeriden, i spöregn haha men då, det var ju som sagt på slutet ;P Det enda som var drygt med resan var egentligen att åka hem, men då, den var underbar så länge den varade ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar