onsdag 22 juli 2009

Overcome your fear

Jag har äntligen fått jobb!! Till hösten alltså, för tillfället så jobbar jag ju redan, men mitt vikariat går ut i mitten av augusti och då behöver jag ett nytt. Och nu har jag alltså fått ett, och det borde kännas helt underbart och jag borde vara sjukt lättad... men jag känner mej mest väldigt lost..
För att jag kanske måste åka ensam.. utan Jesper, eftersom han inte har fått ngt jobb där, inte än iaf och det känns.. ja..riktigt surt.. för det var ju egentligen det som var hela planen för hösten, att åka till nordnorge och jobba, tillsammans..
Men nu då? Hur ska jag göra?
Jag antar att jag tar jobbet ändå, eller det är ju klart att jag gör, men jag måste erkänna att det som sagt inte känns helt bra. Och ärligt talat gör det mej livrädd, inte för att jag ska flytta så långt hemifrån, helt själv, till ett ställe där jag inte känner en kotte. Verkligen inte därför, det har jag ju gjort förut, och jag vet att jag fixar det.
I stället är jag rädd för att förlora ngt av det viktigaste jag har, Jesper, för det är mer än vad jag skulle klara av. Och trots att jag inte tror att det skulle bli så är jag som sagt sjukt rädd för det faktum att det kan hända.. Men rädsla är till för att övervinnas..
Därför kommer jag att ta jobbet och ge det hela ett ärligt försök.
Det bara måste gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar