torsdag 30 juli 2009

Try to do the best of what you got

Nu är det inte så där jätte länge kvar...känns helt sjukt måste jag säga.. seriöst alltså!! Om exakt tre veckor på lördag så ska jag flytta till en liten ö mitt ute i havet!!
För att jag som skrivet var tvungen att ta jobbet..el jag var väl inte tvungen eftersom jag blev erbjuden ett annat jobb på en skidort bara 22 mil från Oslo.. vilket hade varit grymt kul.. och gissa om jag var sugen på att ta det. Men som min mycket kloka mamma sa, det är inte helt realistiskt att tro att man på fyra månader ska kunna spara ihop nog med pengar på en skidort för att sen kunna åka ut och resa i fem månader.. Det finns helt enkelt för mycket kul att lägga pengarna på. Men om jag däremot hade kunnat stanna hela säsongen så visst, det tror jag att jag ska göra nästa år.. och det hade jag väl iofs kunnat gjort detta året också, eftersom de erbjöd mej jobb, just precis, hela säsongen. Men nu är det ju så att vi redan har bestämt att vi ska åka i januari så det kändes inte helt rätt att ändra allting. Så det får som sagt vänta tills nästa vinter i stället och då ni blir det skidsäsong för hela slanten ;)
Iaf tillbaka till jobbet som jag nu tog, det ligger som skrivet på en liten liten ö som heter Lovund, med 400 invånare, en matvaruaffär, en fiskefabrik och ett hotell, på vilket jag ska jobba. Låter det inte helt underbart så säg :)
Haha kanske inte helt, men jag tror ändå på Lovund på ngt vis och ser framför mej hur jag sitter ihopkrupen i en mysig soffa med varm choklad och tända ljus samtidigt som snön faller utanför efter en hård dag på jobbet..;) det KAN bli så och jag ska se till att det blir det. För det är faktiskt så att saker blir vad du gör dem till, och jag har nu gett mej fan på att det här ska bli bra. Och om det mot all förmodan inte skulle bli det så handlar det bara om 4 månader och sen ska ju jag, min underbara pojkvän och my lovelly friend iväg för att göra Sweet dreams of Asia i fem månader!! Så oavsett så kommer det att vara så jäkla värt det!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar