lördag 18 juli 2009

Do yourself a favour and do what you want

När jag först kom hem från Nz var planen att spara pengar och åka ut och resa igen..sen ändrade jag mej en sväng och var helt inne på att ta en kurs nere i Spanien och bli reseledare. Något som jag iofs tror skulle passa mej väldigt bra, men samtidigt, det är inte det jag vill göra, inte än iaf. Jag klarar inte riktigt av att vara så att säga "fast" någonstanns än..dessutom har jag på tok för mycket kvar att se av världen innan jag vill bosätta mej mer permanent på ett ställe. För även om man på ett sätt reser när man jobbar som reseledare så måste man ändå vara på samma ställe en hel säsong, så det bli inte riktigt samma sak.
Därför är nu planen att tillsammans med Anna och Jesper åka till Asien i 5 månader :) Hur coolt är inte det!! :) Tanken är att vi ska åka med Statravel, som är ett resebolag speciellt utvecklat för ungdommar, vilket innebär att dom har grymt shysta priser. Våran rutt som vi kommer att köpa av dom tillsammans med den som vi själva planerar att lägga till kommer att ta oss till länder som Indien, Kina, Thailand, Kambodja, Vietnamn, Indonesien och Nepal. Vilket jag utan tvekan tror kommer att bli en helt otrolig upplevelse :) Gissa om jag verkligen längtar och egentligen är det ju inte jääätte länge kvar eftersom vi ska satsa på att åka precis efter nyår. Underbart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar