onsdag 13 oktober 2010

Taking The Leap

Idag har jag tagit ett steg framåt och varit iväg och skrivit in mej på komvux, anledningen, jag har 3 ämnen från gymnasiet med IG i som jag måste läsa upp. Tre ämnen som jag bokstavligt talat sket i, 2 av dom för att jag var skoltrött och tyckte att de var tråkiga, 1 för att jag inte kom överens med läraren och det var enda lektionen på fredagarna när jag gick i 3:an. Dumt, jag vet, jag skulle bara ha bitit ihop och gjort dom, men jag hade inte riktigt orken och viljan just då. Men det har jag nu, så på måndag börjar jag att läsa första ämnet, mediaproduktion 200 p, på distans från min gamla skola Info Komp. Jag ville egentligen börja läsa alla ämnena samtidigt, men det fick jag inte för man måste tydligen ta en distanskurs i taget och eftersom den här kursen ligger på 10 veckor så hinner jag inget mer under hösten. Så jag får läsa upp de andra två till våren, som är engelska C 100 p och webbdesign 100 p, fast jag ska byta ut webbdesignen mot spanska steg 1 100 p eftersom det känns mycket mer användbart och det dessutom är ett roligare ämne. Sen är jag klar, lagom till sommaren :) och eftersom mina betyg i övrigt är riktigt bra och jag dessutom har läst många B-kurser och även en del C-kurser så borde det inte vara några problem att sen komma in på det jag vill :) Eller ja, det hoppas jag iaf, men oavsett så lär det dröja ett tag innan jag tar just Det steget för, jag måste ju resa lite mer först ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar