tisdag 26 maj 2009

Me love Australia :)












































































































Som ju alla vet men ändå..;p Innan jag tog studenten för tre år sedan bestämde jag mej för att åka till Australien. Meningen var att jag skulle åka dit med en tjejkompis till mej, men hon fick inget sommarjobb och därmed inga pengar så jag åkte med min dåvarande pojkvän Erik och en gemensam killkompis till oss i stället. Vi stannade nere i oz i 8 månader och trots en del strul mellan mej och erik så var det utan tvekan något av det bästa jag har gjort, någonsin. Jag jobbade som servitris på en marrocansk restaurang som heter Out of Africa med världens underbaraste människor i 7 månader i Manly, Sydney och jag trivdes som fisken i vattnet. Jag såg även till att resa runt lite grann men hann bara med en månad, och alla som någonsin har varit i Oz vet att en månad inte är nog ;P
Därför bestämde jag mej för att när jag kom hem så skulle jag spara ihop sjukt mycket pengar och åka ner igen, vilket jag gjorde. Den här gången spenderade jag 3 hela månader i Oz med att bara resa runt, lovelly!! Jag hade sjukt mycket kul och träffade även denna gången på en mängd underbara människor :) Jag såg till att åka till alla platser som jag länge har drömt om att se i Oz och passa på att göra så mycket sjuka saker som det bara gick, som att hoppa fallskärm, simma i stora barriär revet, mata kängrur, klappa koalor, surfa och en massa anat kul :) Gissa om jag njöt ;) Och gissa om jag vill tillbaka! För mej är verkligen Australien paradiset på jorden :) Och någon dag, när jag blir rik och berömd ska jag skaffa mej mitt efterlängtade hus på kusten i underbara Manly :)

Ovanför så har ni lite bilder på några av de otroligt vackra plasterna som jag har varit på samt lite bilder på några av de underbara människor som jag träffade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar