tisdag 22 februari 2011

Changing Lanes

Näe, det blev inget mer blogginlägg igår, jag hann liksom inte innan jobbet och efter så var jag för trött :p Men nu ni blir det allt ett ordentligt ett för vet ni vad?! Jag har strålande nyheter!! Jag har nämligen SAGT UPP mej på Alfies!! Yeeey :) Så om exakt tre veckor så slutar jag hihi. Gissa om det känns helt wounderful! För även om jag verkligen gillar mina jobbkompisar, utom en som jag mer eller mindre hatar, så avskyr jag jobbet i sej, som ni mina kära läsare omöjligen kan ha missat haha och varför stanna kvar på ett jobb som man inte trivs med?!
Det vore ju om man verkligen inte hade något val, men det har jag såå då är ju saken biff haha. Det är nämligen så att för ett tag sen så tog jag kontakt med min gamla chef uppe i Lovund, Sivert för att fråga om jag kunde få komma tillbaka till sommaren och om han dessutom kunde tänka sej att anställa Jesper, och det kunde jag och det hade han :) Så inte nog med att jag slutar på Alfies, jag flyttar dessutom från Karlstad och tillbaka upp till Lovund i slutet av mars för att jobba där från 1 april till slutet av augusti. Delvis för att jag trivs mycket bättre på jobbet där, även om jag ju inte direkt älskade ön i sej sist jag var där, men mest för att jag tjänar så ruggigt mycket pengar där och om jag ska kunna göra det jag vill så behöver jag ju en massa pengar så :)
Dessutom kommer det ju att vara sommar den här gången och på sommaren blir ju allt mycket roligare, tom en ö mitt i Atlanten hihi Sen har vi ju även den där detaljen att min vän Kim, som jag ju tycker är helt underbar, ska följa med upp :) Hon sökte jobb där uppe i ungefär samma veva som oss och först var det fullt med personal, men så bestämde sej en tjej för att sluta, vilket ledde till att Sivert ringde mej och ställde en mängd frågor om Kim, varpå jag sa som det var, att hon är helt suverän så hon fick jobb yeeey!! Så hon börjar samtidigt som oss och kommer även att bo med oss däruppe, vilket säkert kommer att leda till att vi känner för att strypa varandra ibland haha men för det allra mesta så kommer det bara att vara riktigt kul :)
Så jag tror att det blir bra det här, det känns så i maggropen iaf.

2 kommentarer:

  1. hahahahahahaha :) oooja, de där har jag tänkt på lääänge, hur fsn ska vi klara oss :)

    SvaraRadera
  2. hahaha jaa du bra fråga ;) men jag tror nog att vi fixar det ;)

    SvaraRadera