torsdag 10 september 2009

It's up to you to make your own happiness

Nästan en vecka sedan jag skrev här nu, shiiit vad fort det gick!! Det trodde jag inte att det skulle göra, men ack så fel jag hade ;P Rastlösheten har äntligen lagt sej, jag har börjat träna på gymmet som de har här på ön, vi har börjat lära känna folk och fått en del vänner och jag börjar känna mej riktigt hemma på jobbet :) Så nu trivs jag som fisken i vattnet igen och allt känns bra, jag har tom börjat fundera på om jag faktiskt kanske vill tillbaka och jobba efter asien men jag tror jag väntar med att ta det beslutet närmare jul, jag är ju som ganska så bra på att ändra mej ;P
Just nu ska jag bara försöka att njuta av tillvaron här på ön ;) Som iofs inte alltid är helt smärtfri...iaf så var inte lördagen det, el söndagen el ens måndagen, men det var mitt eget fel och kanske lite min chefs ;p Det är nämligen så att varje lördag så jobbar jag i baren på hotellet och just den här lördagen var det sjukt mkt folk i och med att vi först på kvällen hade en buffe för 40 pers och sen hade live spelning, så hela bygden var där haha
Iaf när vi hade stängt baren så tyckte sivert, min chef, att vi skulle ta oss lite alkhol, jag han och en kille som också jobbade på lör jimmy, för att vi hade jobbat så bra yhii ;) så det gjorde vi.. men bara lite..
Problemet var bara att efter det kom de fram till att vi skulle gå till ngt som heter Fjöset..vilket är ett stall som de har byggt om till en lite klubb haha sådär kl 3 på morgonen.. Iaf vi gick dit och eftersom jag inte hade ngn alkohol så fick jag låna en flaska vin från hotellt...
Det skulle jag nog aldrig ha gjort för jag blev full som en kastrull, kombinationen av att jobba 8 h och typ inte äta ngt innan var inte direkt smart... Speciellt inte eftersom det resulterade i att jag inte kom ihåg sista 1 och en 1/2 h av kvällen och hade världens ångest dagen efter för att jag skulle ha gjort bort mej innför chefen el gjort ngt dumt med ngn.. Men efter lite efterforskning så kom jag fram till att jag hade skött mej med godkänt resultat och att jag tom hade blivit följd till dörren av en riktigt trevlig kille. Det hjälpte dock inte min ångest helt, eller min bakfylla som satt i ända tills på måndagen. Men det gjorde att jag verkligen inte gör om det igen, för det var det verkligen inte värt!!! Men man lär av sina misstag right? Vad är det annars för vits med att göra dom?! Jag lärde mej iaf av mitt så nu har jag bestämt mej för att jag ska bli nykterist, näää men nästan ;P och gå tillbaka till mitt underbara liv här på ön tillsammans med världens bästa pojkvän :) Där jag är så lycklig att det nästan värker i hjärtroten :) och vet ni vad det bästa är, jag skapade det här :) Iofs tillsammans med lite tur och jesper men ändå :) det handlar bara om att våga ta steget, tro mej, jag vet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar