torsdag 25 februari 2010

Lovelly Malaysia

Ahhhh hjalp vad tiden gar fort nar man har roligt!! Jag skulle vilja ha minst 24 h till per dag kanner jag, meen jag antar att det kan bli lite svart att fixa sa jag far helt enkelt forsoka gora det basta av de timmarna jag har :P Jaahaapp jag befinner mej just nu i Malaysia och har varit har i 9 dagar och jag maste bara borja med att saga att jag tror att jag snart kolar vippen av varmeslag..seriost det ar sa sjukt varmt, runt 35 grader och stralande sol varje dag, helt underbart egentligen men satan vad svett jag ar, hela tiden!! Jag kanner mej sadar lagom frasch :P Men jag tror att det kanske blir lite battre nu for att for ca 10 minuter sen borjade det regna och jag skojar inte nar jag sager att jag har nog aldrig i hela mitt liv blivit sa glad for regn, det sager ju allt ;P
Iaf trots varmen sa ar Malaysia verkligen heelt underbart, och jag maste erkanna att jag latt gillar det mer an Indien, inte en tvekan dar. Har funkar allt som det ska liksom, det ar rent och fint och maten ar grymt god. Har skulle jag vilja stanna kvar laaange, men vi har bara 15 dagar har och 9 dagar har som sagt redan gatt, meen vi har iaf redan hunnit med en hel del.
Saa fragan ar bara vart jag ska borja, joo vi landade i Kuala Lumpur dar vi stannade en natt for att sen bege oss ivag till Cameron Highland, som ligger i centrala Malay. Val dar sa gjorde vi val egentligen inte sa dar jatte mycket till att borja med, vi tog det mest lugnt de forsta tva dagarna men tredje dagen sa akte vi ivag pa en lite tur. Det borjade med att vi akte ut till regnskogen for att gora lite trekking och kolla pa varldens storsta blomma, och snacka om trekking!! Det var helt sjukt lerigt och ungefar lika bratt som vaggen i hundfjallet, men det var vart det for blomman var verkligen speciell och nar vi val kom ner igen sa fick vi bada i ett vattenfall, gissa om det var typ hur skont som helst ;P Iaf efter trekkingen akte vi till ett teplantage, valdigt vackert och sen vidare till en liten insektsfarm dar vi fick halla odlor, skopinoner och en del andra mysiga djur ;) Vi akte aven till en strawberry farm dar vi fick ata nyplockade jordgubbar, mums!! :) Helt klart en riktigt bra dag!!
Sen da? Ja da bar det av till en lite o, Langkawi utanfor Malaysias nordvastra kust och har ar vi fortfarande kvar och om ni hade varit har sa skulle ni latt forsta varfor. Det ar verkligen jatte fint med kritvita strander och klarblatt hav, ser ungefar ut som ett vykort ;) Men det ar som sagt sjukt varmt haha men det gar om man badar mycket :P Iaf vi har tagit det vaaaldigt lugnt har uppe och mest njutit av livet i princip alla dagar utom en da vi fick tummen ur och hyrde en bil och korde runt on. Ruggigt billigt och bra satt att upptacka on pa, kostade 50 kr var for att ha bilen en hel dag, som hittat. Vi akte forst till ett litet zoo dar vi fick mata apor, tvattbjornar och an massa andra djur, himmla kul. Darefter akte vi till en geologisk park for att njuta av naturen, mata fiskar och vandra runt i en batcave. Sen var det dags for dagens hojdpunkt, cable car. Sag ut ungefar som en san skidlift dom har i Branas och den tog oss upp pa ett berg som var 710 meter hogt och som hade en helt sjukt fin utsikt over hela Langkawi, maste seriost vara ngt av det vackraste jag har sett :) Rekomenderas!!
Hmm annars da? Vi ar som sagt fortfarande kvar pa Langkawi, men vi aker till Singapore i morgon, eller rattare sagt jag och Anna aker dit i morgon och det ar bara vi som ar kvar har nu. Jesper akte till Kuala Lumpur i dag for att sen aka vidare till Taman Negara och vandra i djungeln. Jag och Anna kande inte riktigt for att folja med eftersom just den djungeln har flest insekter i typ hela varlden och vi dessutom har bestamt oss for att spendera en massa dar i djungel i Laos, sa Jesper fick aka ensam. Vi traffar honom igen den 2:a sa vi kommer inte att vara borta ifran varandra sadar jatte lange, men jag saknar honom redan aaahh inte latt att vara kar ;) <3
Naaa nu ni ska jag och Anna ivag och fa massage sa att vi sover gott i natt och orkar med some serious shopping i Singapore i morgon, yeeey :D

P.s Mamma har varit och kollat pa en lagenhet at oss som var jatte fin, vi far svar i morgon eller pa mandag om vi far den eller inte, hoppas hoppas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar