söndag 14 februari 2010

Bye Bye India

Idag ar det sista dagen i Indien och det maste jag saga kanns valdigt delat. Det ska bli kul att aka till Malaysia och se nagot helt nytt igen, men samtidigt sa kanns det lite trist att aka harifran. For Indien ar verkligen ett helt otroligt land, trots att det ibland gar en pa nerverna. Och vi har verkligen haft en underbar tid har med en massa fantastiska upplevelser och galna handelser som vi kommer att minnas antagligen anda tills vi blir gamla och gra, vilket kanns ruggigt kul. Men trots det och trots att jag kommer att sakna landet sa kanns anda som att jag ar klar med Indien nu, iaf for den har gangen och det kanns riktigt bra :)
Jaaa, just nu da sa befinner vi oss i Pondicherry, en lite stad som ligger pa Indiens ostkust. Det ar en helt okej stad, men vi trodde att den skulle var lite mer speciell an vad den ar, for folk som vi har pratat med har sagt att det ar saaaa fint har och det ar det val inte direkt, men det ar mysigt iaf och vi har bara varit har 2 natter och aker i morgon sa det ar ok.
Annars da..jag fick en cosmo, varldens sotaste kort och blev bjuden pa frukost i morse av min alskling eftersom det ar alla hjartans dag idag, han ar allt bra sot :) Det kanns bra att det funkar sa himmla bra mellan oss som det gor, speciellt med tanke pa att vi ska flytta ihop nar vi kommer hem. Ahhh ar lite nervos over det men jag tror att det blir bra och att det kommer att funka, det kanns sa i magen :) Pa tal om det ocksa, jag har sokt jobb, typ sadar 25 stycken.. pa alla retauranger, barer och hotell i hela Karlstad. Jag har aven sokt pa en del mackar och tom ett par assistent jobb sa nu javlar borde jag val fa ngt. Verkar ratt lovande iaf da jag redan har fatt svar fran ett stalle att de vill att jag ska komma och traffa dom nar jag kommer hem, hoppas hoppas :)
Ahhh vet ni mer?! Jag har skickat mail till min gammla rektor pa info komp for att be honom skicka mina betyg..jag har namligen en lite ide om att jag ska lasa upp lite amnen till hosten sa lange jag kan stanna kvar i Kd och far jobb, det ni!! Plotsligt hander det! Haha Hoppas bara att mammsen kan vara en angel och hjalpa oss med att fixa en lagenhet tills vi kommer hem ocksa annars kan det bli lite trabelt :P
Mjjaa, det ar ingen som vet ngt bra hostel i Singapore? Vi ska dit om ett par veckor och har problem med att hitta ngt billigt, ar tydligen ruggigt dyrt att bo dar, om man inte vill dela rum med typ 15 andra och ca 1000 bedbugs, men jag kanner mej inte sa sugen pa det ;P Jaja vi hittar nog ngt, har iaf lyckats planera varan Malaysia trip nu och fixat med boende och flyg overallt, om man bortser fran Singapore da, vilket kanns bra, man jaklar vilken tid det har tagit. Det ar inte sa latt att boka rum nar personen man pratar med knapp forstar engelska men det gar om man pratar vaaaaaldigt langsamt, vilket jag ju inte ar sa bra pa hmmm kanske darfor det har varit sa krangligt. :P Opppsss..
Naaa nu ni ska jag ut och kopa rosa/grona byxor till Kim, jag har for mej att det var den fargen hon sa att hon ville ha hmm jaja det blir nog bra :)
Simma lugnt!! Puss

p.s jag ar brun som en pepparkaka och ar inte magsjuk langre yeeeey :)

2 kommentarer:

  1. Rosa och gröna TILLSAMMANS?! OJ OJ OJ... :/ kommer bli intressant de här haha...
    btw, angående boende i singapore.. kolla www.hotels.com

    :P

    SvaraRadera
  2. Haha ja, det ser ratt annorlunda ut om man sager sa, men det ar himmla snyggt ;)
    hotels.com alltsa, greit i'll check it out :)

    SvaraRadera