tisdag 21 februari 2012

Bits and pieces.

Heej heeej Jag tänkte kika in och skriva lite om vad som har hänt sen sist :) Frågan är ju bara vart jag ska börja?? Har ju som hänt gaaalet mycket meen..jag kan väl börja med jobbet kanske? Jaup.
Trivs fortfarande jätte bra som guide, trots en del långa dagar med många timmar. Jag har den senaste tiden börjat köra vår guidade Kairo tur och det är verkligen riktigt kul, trots att turen är lång (24 h) med mycket bussåkning så är det helt klart min favorit utflykt att köra. Egyptens historia är ju något i särklass och att få vara den som tar med våra gäster till så otroliga platser som Giza pyramiderna, Sfinxsen och egyptiska museet för att guida dom runt känns verkligen riktigt häftigt :) Å det gör det liksom värt den långa bussresan och det faktum att man känner sej som en 80-åring i kroppen dagen efter. (För det mesta iaf ;)
Förutom Kairo så kör jag även vår city tur ganska så ofta och det är ju som jag har skrivit tidigare utflykterna som jag tycker är det bästa med guidejobbet. Därför så var det ju ganska så självklart för mej att jag skulle söka till en sommardestination med mycket utflykter när det väl blev dags för det i januari. Jag valde Bodrum, Kreta, Marmaris i just den ordningen och jag fick Bodrum :) Om någon hade frågat mej för ett halvår sen om jag skulle kunna tänka mej att jobba i Turkiet så hade svaret blivit nej. Men efter att ha kollat upp dom olika sommardestinationerna så kändes Bodrum som ett av de bättre alternativen och eftersom min destinationmanager ville ha med mej dit så kändes valet ganska så lätt. Så i slutet av april så åker jag hem i 2 veckor för att fixa visum och sen flyttar jag ner till Bodrum i början av maj för att jobba där som guide i sommar. Två av mina bästa och sötaste kolleger från mitt team här, Josefin och Anders ska också dit, så jag tror att det kommer att bli toppen :)
Jaa, men annars då, vad har hänt? Tjjaa...jag har ju som vanligt både jobbat massa och pluggat massa, dessutom så har jag festat, umgåtts med mina söta vänner här nere, solat, badat, bowlat, fikat, kollat på film, tänkt att jag ska träna men det blir liksom aldrig av, jag skyller på tidsbrist och dåliga gym haha ;P, börjat laga riktigt mat (tog mej bara en sisådär 2 månader, innan så levde jag på burgare, toast & tuckex typ hehe), fått massage ett flertal gånger (är ju så mycket billigare här än hemma så det gäller att passa på), hittat världens bästa juice ställe i old market, firat en råbra födelsedag där jag spenderade dagen på stranden, eftermiddagen på ett spa och kvällen tillsammans med några av dom bästa här nere, dessutom så hade vi helgen efter en grym födelsedagsfest :), kommit fram till att nu är det nog äntligen snart varmt nog i vattnet för att ta dykarcertifikat (är ju jordens badkruka) så det ska jag börja med nån gång framöver, saknat halvt ihjäl mej efter Jesper (det där med distansförhållande är långt ifrån lätt), drömt om svensk mat och studsat av glädje när jag upptäckte att en av mataffärerna här nere har börjat ta in marabou daim :)
Dessutom så har min söta mamma varit här och hälsat på i en vecka i början av januari, himla mysigt! Vi badade, solade, snorklade, åt massa god mat, red häst på en strand, gick på tur i old market, red på kameler i öknen och bara hade det riktigt riktigt trevligt :)
Åååå det bästa av allt: Jag har haft en veckas semester där jag åkte hem och träffade världens bästa familj, vänner och pojkvän, så kul :) Åå så underbart att äntligen få träffa Jesper igen efter 3 månader isär! Har ju verkligen saknat honom som en tok! Min söta och underbara prins :) Förutom att umgås med alla goa människor hemma så passade jag ju så klart även på att trycka i mej gaaalet mycket både mat och godis, jag lär ju ha gått upp typ ett ton på den veckan jag var hemma haha men det var det värt! För guuu va gött det är med svensk mat alltså!! För att inte tala om choklad!!! Mmmm. Var ju bara tvungen att smuggla med lite av allt när jag åkte tillbaka hit, tillsammans med en bäddmadrass för att göra den stenhårda säng som jag har här nere lite mer sovvänlig och jag lyckades faktiskt komma igenom med allt, tillsammans med ett täcke woop woop. Så nu sover jag som en kung och äter som en drottning hehe.

Anyhooow det var nog allt för denna gången, nu ska jag ta och sova lite säng, på återseende mina kära läsare! Pöss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar