torsdag 18 mars 2010

Just because I'm lost doesn't mean I'm losing

Jaaahaapp da var det dags igen, update!!
Forra gangen jag skrev sa var vi Yogyakarta och jag var magsjuk, det ar jag inte langre, tror jag, den dar magen gar lite upp och ner these days, jag tror att den inte direkt gillar alla bakterier som finns i maten har och det ar val kanske inte sa konstigt, men gissa om det blir liiiite jobbigt ibland :P
Iaf Yogja var det, dagen efter forra inlagget sa akte vi och sag monumentet Borobudur och det var verkligen riktigt haftigt!! Har massa coola bilder som kommer pa fejjan snart :) Efter det bestamde vi oss for att aka vidare till en lite kuststad i Java som heter Pangandaran. Det ar ungefar lika stort som Arjang, men vaaaaldigt mycket finare ;) Eftersom det ar lagsasong i Indonesien for tillfallet sa var det typ inga turister alls dar, vilket var riktigt nice! Vi lyckades dessutom fa tag pa en riktigt shyst svit for ca 36 kr/natten var, sjukt billig! Vi stannade i 4 natter och njot av att spendera dagarna i solen och ute i havet, surfandes, heeelt underbart :) Vi akte dessutom till ngt som heter Green Canyon och som ar precis vad det later och som var riktigt fint :)
Efter Pangandaran sa akte vi vidare till Kuta dar jag och Jesper stannade en natt innan vi sjalva akte vidare till Gili Meno, (Anna stannade kvar i Kuta) en liten o som ligger utanfor Lombok, for att fira varan 1-ars dag tillsammans :) Och det maste jag seriost saga blev verkligen lika underbart som vi hade forestallt oss. Kritvit sand, klarblatt hav och nastan helt ode. Vi bodde i en riktigt fin bungalow precis pa stranden och spenderade dagarna med att lata oss i solen och snorkla tillsammans med havsskoldpaddor och en massa olika fina fiskar heeelt underbart :) Vi stannade i 3 natter innan vi idag akte tillbaka till fastlandet och strandbyn Singgigi. Lite trist att aka darifran men eftersom vi inte har sa mycket tid kvar i Indonesien sa var vi tvungna att aka vidare. Saaa nu ar vi alltsa i Singgigi som ar en jatte mysig kuststad och har planerar vi att var i ett par natter. Anna kommer hit i morgon sa vi ska mota upp med henne men sen maste vi nog dra vidare.
Annars da?? Vi har lyckats bli av med 2 mobiltelefoner och 950,000 rupees, vid tre olika tillfallen, bra jobbat va? Eller inte! Jag forstar inte hur vi lyckas ibland..seriost! Om ni vill ha hela historien sa far ni nog vanta tills jag kommer hem annars lar jag fa skrivkramp. Men jag kan saga att det faktum att mobilerna forsvann var helt varat eget fel, men pengarna blev snodda sa det gar inte att skylla pa oss, men som sagt, I'll tell you the whole story as soon as I get back ;)

Meeen nu ska jag ga och nanna kudden, klockan ar elva och skalman ar trott ;)
Love

P.s Vi har fatt lagenhet!! :) Yeeey, en 2:a pa rud med walkingcloset, hemskt nice! Tack mamma for all hjalp, du ar en parla! :)

P.s 2 Jag ska forsoka att fixa en ny mobil sa snart jag kan men just nu nas jag bara via natet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar